Impulsu vadīta iepirkšanās un izdevumi 1

Vai arī jūs jau kādu laiku esat pamanījuši, ka vairākas reizes mēnesī ļaujaties saviem impulsiem un mirkļa iegribām, kad atrodaties iepirkšanās centros un no malu malām plūst vilinoši piedāvājumi un izdevīgākie krediti ļauj iegadāties pat ļoti apjomīgas un dārgas preces šeit un tagad? Situācijas apzināšanās ir pirmais solis uz pārmaiņām.


Iesakņojušos ieradumu mainīšana prasa intensīvu darbu un apņemšanos, un var izraisīt lielu stresu. Tomēr, lai samazinātu šādu stresu un saglabātu pozitīvās enerģijas plūsmu, jūs varat koncentrēties uz tām lietām, ko jūs varat kontrolēt, un pārmaiņām, ko jūs varat paveikt sevī. Bet – pirms jūs sākat veikt jebkādas izmaiņas ar izdevumu paradumiem saistītajā uzvedībā, noskaidrojiet iemeslus, kas izraisa jūsos vēlmi pakļauties impulsiem un nevajadzīgi tērēt jūsu personīgos resursus (labklājību) un enerģiju.


Nākamreiz, kad jūs dodies iepirkties, pievērsiet uzmanību šīm lietām:

  • Diennakts laiks

Vai ir kāds īpašs dienas vai nedēļas laiks, kad jums ir visvairāk enerģijas? Lielāko iepirkšanās daļu veiciet tajā dienas vai nedēļas laikā, kad jums ir visvairāk enerģijas un kad izjūtat vismazāk stresa vai nomāktības. Enerģijas pieplūdums ļaus jums izdarīt gudrākas izvēles un pieņemt apzinātākus lēmumus, neļaujoties impulsiem.

  • Garastāvoklis

Dažādi noskaņojumi un emocionālie stāvokļi spēj sabojāt jūsu enerģijas resursus un var padarīt jūs pakļāvīgākus impulsu vadītiem pirkumiem. Ir arī tāds noskaņojums, kas izkrāso jūsu iepirkšanos rožainos toņos un jebkurš piedāvājums izskatās pēc tāda, ko nekādā ziņā nevarētu laist garām. Identificējiet šādas noskaņas, kas negatīvi ietekmē jūsu tērēšanas paradumus. Katram tās var būt dažādas, viens var būt laimīgs, otrs noskumis, vēl kāds izsalcis, noguris, apjucis un tamlīdzīgi. Atrodiet veidus, kā izvairīties no došanās uz tirdzniecības vietām, kad atrodaties kādā no šiem garastāvokļiem, zinot, ka tas jums liks ļauties impulsu vadītiem tēriņiem.

  • Vide

Vai pastāv kāda īpaša vide, kuras atmosfēras dēļ jūs vēlaties tanī pavadīt vairāk laika un jūtat, ka jums ir tāds kā pienākums tērēt naudu tikai tāpēc, ka tur atrodaties? Piemēram, visbiežāk šādu vēlmi izraisa zemnieku un amatniecības gadatirgi, mājas lietu izstādes, specializētie tirdzniecības centri, elektronikas veikali. Vai arī, kad atrodaties brīvdienu ceļojumā vai prom no mājām komandējumā – šī ir vide, kas jums ļauj impulsīvi iepirkties, jums pat to sākumā nenojaušot, jo tā taču pierasts, vai ne? Ierobežojiet savas iespējas pavadīt laiku šāda tipa vidē vai nu nenododamies uz tām, tad kad jums makā ir daudz naudas vai pieejama kredītkarte. Ja tomēr izvēlaties kādu apjomīgu priekšmetu iegādāties ar aizdevuma starpniecību, nekad neļaujieties tirdzniecības vietas piedāvātajam kredītdevējam; tā vietā kredits247.lv salīdzināšanas portāls ērti ļaus jums salīdzināt visus Latvijas nebanku aizdevējus, lai jūs atrastu finansiāli izdevīgāko piedāvājumu.

  • Vieta

Vai ir kāds īpašs veikals vai pilsēta, kas ir jūsu vājība? Vai jums patīk iepirkties hobiju un amatniecības piederumu veikalā, kas atrodas blakus jūsu dzīvesvietai? Vai jums patīk klīst pa māju labiekārtošanas veikalu ailēm, piemēram, Jysk vai IKEA veikalos, lai gan skaidri zināt, ka nekas jauns jums patiesībā nemaz nav nepieciešams, bet jūs pārliecināt sevi, ka tikai meklējat lieliskus piedāvājumus vai idejas? Varbūt jūs ļaujaties impulsu pirkumiem, kad apmeklējat kādu noteiktu pilsētu vai valsti, kurā ir jūsu mīļākie apģērbu veikali? Ja skaidri zināt, ka jūsu pasaulē šādas vietas pastāv, tad dariet visu, kas ir jūsu spēkos, lai maksimāli ierobežotu savas iespējas uz turieni doties. Ja jums tomēr jādodas, piemēram, darba darīšanu dēļ, tad glabājiet savu naudu nepieejamā vietā, atstājiet to viesnīcas numuriņā kopā ar visām savām kredītkartēm. Šie var izklausīties kā drastiski paņēmieni, bet ieradumu maiņa nekad nav viegls vai patīkams process.


Komentāri 1

bezugunsnavdumu

Šīs raksts iet pretrunā ar rakstu par izdegšanu. Mēnesī jāparedz 100 eur niekiem, kuri silda dvēseli.

pirms gada, 2018.03.29 13:20

Reklāmraksti

Uz Ziemellatvija.lv pilno versiju